Dnes je běžné vybírat si destinaci podle její kuchyně a plánovat cestu podle jídla. Italská pizza je stejně slavná jako její starobylé památky, japonské sushi je stejně lákavé jako jeho chrámy. Které další potraviny lákají cestovatele z celého světa?
TikTok nyní inspiruje cestovatele k tomu, aby podnikli cestu s jediným cílem – ochutnat virální potravinu, která se vyrábí pouze na jednom konkrétním místě. Návštěva supermarketu nebo obchodu s potravinami je nyní také běžnou prázdninovou aktivitou. Cestovatelé sdílejí své zážitky a místní nálezy na sociálních sítích.
Zde jsou virální potraviny, za kterými lidé cestují tisíce kilometrů, aby je ochutnali. Od čokoládové tyčinky až po máslo.
Pickle sandwich supremacy 🫶🏻 pic.twitter.com/5PG87iGGvf
— SwiftieSportsCenter|NOLA⚜️N3 (@SwiftieESPN) October 29, 2024
TikTokeři cestují na druhý konec světa kvůli tyčince
Letos v létě se čokoládová tyčinka vyrobená v jednom obchodě v Dubaji stala nejvyhledávanějším jídlem na TikToku.
„Food influencerka“ Maria Vehera zveřejnila video, na kterém tuto sladkou pochoutku ochutnává ve svém autě, a během několika týdnů nasbírala miliony zhlédnutí.
Čokoládovou tyčinku vyrábí nezávislá čokoládovna sídlící ve městě ve Spojených arabských emirátech. Má měkkou náplň z pistácií, tahini pasty a knafehu – oblíbeného blízkovýchodního dezertu z rozdrobeného filo těsta – obalenou ve švýcarské mléčné čokoládě.
Okurkové sendviče lákají návštěvníky New Yorku
Američané cestují stovky kilometrů, aby si mohli dát sendvič s okurkami z newyorského lahůdkářství. Virální burger od společnosti Seven Brothers se skládá ze dvou vydlabaných okurek, které fungují jako „chléb“. Náplň tvoří uzeniny a sýry.
„Setkali jsme se s lidmi ze severní části státu New York, Connecticutu a Massachusetts,“ řekl zaměstnanec společnosti Seven Brothers zpravodajskému webu Nextstar.
Lahůdkářství prý nyní prodává více než 200 sendvičů denně.
Britské pečené brambory lákají cestovatele z Austrálie
Ve Velké Británii se dva bratři, kteří si otevřeli dodávku s pečenými bramborami, postarali o to, že se jejich výrobek stal virálním na TikToku.
Bratři Spud Brothers, kteří sídlí v Prestonu, prodávají své horké brambory s přílohami jako jsou pečené fazole, chilli con carne a česnekové máslo. Stojí se na ně fronty. Nedávno přijela jedna žena z Austrálie jen proto, aby toto virální jídlo ochutnala. Cesta jí trvala přibližně 23 hodin.
Řemeslné máslo se stalo suvenýrem z Paříže
Kvalitní řemeslné máslo plní také kanály TikToku. Jedna konkrétní značka, Le Beurre Bordier, je oslavována jako nejlepší máslo na světě.
Zatímco v některých zemích po celém světě ho lze sehnat ve specializovaných obchodech, food influenceři si pro něj jezdí do Paříže. Máslo se stlouká ručně v dřevěném válci a ochucuje se přísadami, jako jsou mořské řasy a pepř.
Sendvič s focacciou si cestovatelé oblíbili ve Florencii
Obliba jednoho sendviče focaccia ve Florencii vznikla ještě před TikTokem, ale jeho sláva díky webu pro sdílení videí prudce vzrostla. U All’Antico Vinaio se na jeho dobře nacpané panini stojí fronty přes celou ulici. Podle jednoho influencera se jich za víkend prodá až 10 000.
Mezi náplně patří lanýžový salám, pistáciový krém, sýr stracciatella a fíkový džem. Z obchodu se stal řetězec s prodejnami v dalších italských městech a také v New Yorku, Las Vegas a Los Angeles.
7ns2re