Pozdní dodávka letadel Boeing 737 znamená, že Ryanair bude mít sníženou kapacitu pro cestující. Což může vyústit ve zvýšení cen letenek.
Předpověděl také, že ceny letenek se zvýší plošně kvůli problémům s jiným dodavatelem letadel.
Holidays more expensive in 2024 as Ryanair boss predicts 5-10% increase in fareshttps://t.co/TpSVxea1KK pic.twitter.com/tP4e8n3VEm
— qwerty (@qwerty14117587) February 26, 2024
Ceny letenek společnosti Ryanair
Během brífinku v sídle společnosti Ryanair v Dublinu O’Leary podle serveru Euronews oznámil, že ceny letenek irské nízkonákladové letecké společnosti by se letos v létě mohly zvýšit o 10 procent.
O’Leary z tohoto zdražení obvinil zpožděnou dodávku 57 letadel B737 Max. Letadla měla dorazit do března, ale do léta jich zřejmě bude v provozu jen 40 až 45, uvedla společnost.
Zádrhel přichází v době, kdy Boeing čelí kontrole po incidentu ze začátku letošního roku. Tehdy při letu společnosti Alaska Airlines upadla část trupu letadla 737 Max 9.
Zvýšená kontrola kvality u výrobce letadel zpomalila výrobu a dodací lhůty.
Omezení letového řádu
Podle O’Learyho byl letní plán společnosti Ryanair sestaven na základě toho, že od Boeingu obdrží nejméně 50 nových letadel.
Pokud bude do konce března dodáno pouze 40 letadel, bude muset letecká společnost přistoupit k „omezení letového řádu […] především na trasách s vysokou denní frekvencí“, uvedl generální ředitel.
Nejvytíženějšími linkami společnosti Ryanair v roce 2023 byly Řím – Katánie, Řím – Palermo a Řím – Londýn.
Namísto předpokládaných 205 milionů přepravených cestujících do konce března 2025 bude letecká společnost podle svých slov pravděpodobně nucena snížit tento počet na 200 milionů.
Letenky v celé Evropě budou letos v létě podle předpovědí dražší
O’Leary rovněž předpověděl, že v létě bude v celé Evropě „prostředí vyšších cen letenek“.
Problémy s motory Pratt & Whitney v letadlech Airbus A320 si vyžádají uzemnění některých z nich u společností jako například Wizz Air a Lufthansa.
„Kapacita na krátkých tratích v EU, která funguje pouze na 90 procentech kapacity před příchodem covidu, bude po celé léto omezená. Většina Evropy je trhem A320 a Airbusů,“ řekl O’Leary.